sábado, 4 de julio de 2020

IMPERATIVE/IMPERATIVO


The rigidity that I find in the role of the participant in the Total Physical Response method lies in the small influence he exerts in the contents of learning, given that everything is determined by the instructor as a function of a lesson plan based upon imperatives. And as I said before, exercises with imperatives constitute the most common class of activity in this method, the instructor normally obtaining physical actions from participants. According to Asher, conversation dialogues, i.e. real conversation, is delayed until 120 hours of teaching have been reached. Asher justifies this when he states: “[...] everyday conversations are abstract and disconnected. Therefore, in order to understand them, a greater knowledge of the target language is needed.” This same rigidity is also found in the instructor, who, following Asher’s recommendations, must thoroughly prepare the sessions. He recommends writing the exact sentences to be used and, particularly, the new commands, because: “[...] action happens so quickly that there is no time for spontaneous creation.”
Finally, I consider that Total Physical Response is an extended repetition of Audio-Lingualism based upon behaviourism, certain Chomskian attempts within the cognitive process, and pertinent statements which most likely are included in the Humanistic/Affective Approach. This is what I consider to be the most important aspect of this method, given that stress reduction is essential in any course for adults. However, I believe there is a severe flaw in his behaviourist notion of the use of Imperative as the axis of teaching. Real situations are not like that. Indeed, Imperative is rarely used in a social conversation.

La rigidez que encuentro en el papel del participante en el método de Respuesta Física Total, estriba en la poca influencia que tiene éste sobre el contenido del aprendizaje, ya que todo es determinado por el instructor en función de un plan de lecciones basado en los imperativos. Y como decía antes, los ejercicios con imperativos constituyen la actividad de clase preponderante en éste método, obteniendo el instructor normalmente acciones físicas por parte de los participantes. De acuerdo con Asher, los diálogos de conversación, o sea, la conversación real, se retrasa hasta haber cubierto unas 120 horas de enseñanza. Esto lo justifica Asher diciendo que “...las conversaciones cotidianas son muy abstractas y desconectadas; por tanto, para entenderlas se necesita un mayor conocimiento de la lengua objetivo”. Esta misma rigidez se encuentra también en el instructor, el cual, según recomendaciones de Asher, debe preparar detalladamente las sesiones. Recomendando escribir las oraciones exactas que se usarán y, muy especialmente, las nuevas órdenes, debido a que, según el mismo autor, “... la acción se mueve con tanta rapidez que no hay tiempo para poder crear espontáneamente”.
Finalmente, considero que la Respuesta Física Total es una repetición ampliada del Audiolingualismo, basado en el conductismo, ciertas tentativas chomskianas dentro del proceso cognitivo y aseveraciones pertinentes que se enmarcarían dentro del modelo-enfoque Humanista/Afectivo. Esto último es lo que yo considero lo más importante de éste método, ya que reducir el estrés es esencial en cualquier curso para adultos. Pero creo que falla mucho en su noción conductista del uso del Imperativo como eje de la enseñanza. Las situaciones reales no son así. De hecho el Imperativo se usa muy poco en una conversación social.

No hay comentarios:

Publicar un comentario