HISTORICAL PERSPECTIVE
It is necessary to realise the way language courses have historically developed in order to be able to perceive the current situation and the concrete needs of the world in which we live. We will find out that, with the progress accomplished in the past decades, basically after World War II, intensive or immersion courses are each time more necessary for both corporate life and society in general. Finding the way to learn a new language in the shortest period of time possible is the demand that is taking place day after day, at least in our European environment. Learning a language is no more a class luxury and has become a true need in its own right, both from a labour and a cultural point of view, involving the individuals’ personal development itself in practically all societies. People can no longer wait 3 or 4 years to start stuttering some phrases in the target language. In a matter of weeks, the individual must communicate in a foreign language, and different teaching/learning models have devoted towards those efforts and accomplishments during the last decades. Let us see their evolution within this historical perspective, which does not pretend to be at all complete, and which I shall summarise in the most congruent way possible, as it has happened through time.
PERSPECTIVA HISTÓRICA
Es necesario percatarse del desarrollo histórico que han tenido los cursos de idiomas para poder percibir la actual situación y las necesidades concretas del mundo en el que vivimos actualmente. Se verá que con el avance llevado a cabo sobre todo durante las últimas décadas, de hecho con posterioridad a la Segunda Guerra Mundial, los cursos intensivos o de inmersión son cada vez más necesarios tanto para la vida empresarial como para la sociedad en general. Encontrar la forma de aprender un nuevo idioma en un periodo de tiempo lo más corto posible es la demanda que se viene presentando día a día, por lo menos en nuestro entorno europeo. Aprender un idioma ha dejado de ser un lujo clasista para convertirse con pleno derecho en una verdadera necesidad tanto desde el punto de vista laboral como cultural, involucrando el propio desarrollo personal de los individuos en prácticamente todas las sociedades. La gente ya no puede esperar 3 o 4 años para comenzar a balbucear algunas frases en la lengua objetivo. En cuestión de semanas debe lograr comunicarse en una lengua extranjera. Y hacia esos esfuerzos y logros es a lo que se han dedicado los diferentes modelos de enseñanza/aprendizaje durante las últimas décadas. Pero antes veamos la evolución con ésta perspectiva histórica, que no pretende ser del todo completa, la cual resumiré de la manera más congruente posible en la que se ha sucedido a través del tiempo.
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